vrijdag 10 maart 2017

Serieuze gesprekken...

 Lieve mensen,

Wij..Sophie en ik hebben hele serieuze  gesprekken..
We hebben het over van alles en nog wat, vind het
zo heerlijk zoals ze alles uitlegt en mij met grote
glanzende ogen verteld over haar vriendinnetjes en
waarom zij haar vriendinnetjes zo lief vind en zo
graag met ze speelt...
Maar...oma vraagt ze dan...
wat krijg ik nu dan voor mijn verjaardag, je weet toch
oma dat ik zowat jarig ben..?
Ja natuurlijk kind ik weet heel goed dat je snel jarig
bent...ja maar oma..wat krijg ik dan van jou?
Ze kijkt me met van die grote vragende ogen aan...
je zou toch graag glitter gympies willen?
Jaaaaaa....die wil ik heel graag...
En zou je dan nog iets willen lief kind?
Ja een schommel dan kan ik heerlijk schommelen..
dan kijk ik naar de lucht en dan lijkt het wel of ik vlieg...
Ik zal even kijken...misschien krijg je die ook
nog wel!!!
Jippie...ik zie een grote lach, en ik smelt als
ik haar vrolijke ogen zie...
Ohhh...oma mijn vriendinnetje Lilly komt,
mag ik buiten spelen?
Ja hoor...en weg is ze...mijn allerliefste,
mooiste droomkind...
Nog even en ze wordt 5 jaar...ik verheug me nu
al op ons volgende gesprek...misschien gaat het wel
over dat ze hartjes in mijn ogen ziet..daar had ze
het net nog over...

Wat een rijkdom...ik ben oma, het mooiste
wat me ooit is overkomen...

Liefs
Marijke
XXX